13 december 2010

Hur kan man sakna något man aldrig haft?

Jag saknar Mor och Dotter, Far och Dotter relationen..
Har aldrig haft den och kommer aldrig ha den med mina föräldrar, så egentligen vet ja inte vad ja saknar eftersom jag aldrig prövat på det. Mest troligt därför jag saknar den.
Och ibland kan ja fundera att den dagen ja lämnar detta jordeliv så är det jävligt mycket mitt liv har fått missat, som aldrig kan lagas, som aldrig kan bli just det man kanske drömmer om..
Samtidigt som jag har fått varit med om så mycket som många andra knappt kan kännas vid, fått utvecklas till en egen individ på egen hand, inte haft några direkta förebilder som funnits vid min sida vid dom viktigaste åren, och ändå har ja lyckats ganska så bra ;)
Brottas med en massa känslor och tankar, värre än förut, vissa dagar vill ja bara ligga kvar i sängen och ser faktiskt inget ljus, inget hopp, ingen känsla av varför ja ska fortsätta kämpa, men det går över efter en miljon tårar så kommer ja tillbaka igen.
Och fortsätter på samma visa, kämpar mej igenom dagarna, intalar mej själv att allt blir bra.
Men blir det någonsin bra?
Vad är det för bra jag är ute efter?
Min barndom, mina minnen(som ja försöker plocka fram) , min närhet och kontakt med familjen det kommer aldrig bli bra.. Så jag har dragit slutsatsen att det ja vill ska bli bra är att ja ska kunna bearbeta det som kommer upp, kunna ta mej igenom allt ja varit med om och göra ett avslut. Och någon gång innan det är försent kunna förlåta min mamma å pappa för valet dom gjorde, idag har ja inte gjort det. Jag har accepterat läget, insett att dom är sjuk, men inte kunnat förlåta dom, långt dit ännu..
När allt är klart så vet ja att ja kommer må bra, förevigt!
Jag vill kunna hjälpa andra människor som far illa på ett eller annat vis, och en vacker dag ska ja göra det :)

Dunderförkyld har ja hunnit bli på köpet, hade ingen lust alls med det, skitjobbigt att jobba nätter då man är helt slut i kroppen, hela kroppen skriker efter sömn för att kunna återhämta sej, men det får vänta :p
Sov ialf till 18 idag, så jävla skönt, men det tar en evighet innan man kommer igång och ett x antal koppar kaffe, alldeles för många egentligen :/
Apropå det så ska ja göra mej en till nu ;)
Hoppas ni alla sover gott!