18 september 2010

RödGröna!

Att ja ska rösta på RödGröna har jag vetat om länge, men ja har alltid sagt att ja ska rösta på sossarn, av vilken anledning vet ja inte!?
Men så blir inte fallet, har suttit å läst om alla olika partier hela natten och NU kommit fram till att jag ska rösta på Vänstern :) Allt dom säger och det jag har läst, är precis så som jag vill att det ska vara.. "Nattis" hur bra är inte det?
Alla som jobbar inom vården har obekväma arbetstider, vilket i sin tur leder till att dom som har barn ibland får jaga barnvakter för att dom ska kunna jobba, vilket jag tycker är sjukt eftersom det faktiskt finns en barnomsorg, då ska den tillgodose allas behov!
Jobben, likaså, för att det ska finnas mera jobb så kanske man måste skita i att man ska sänka skatterna i första taget?
Jag kan ha en normal skatt om det på så sätt ger flera jobb, finns alldeles för många i min närhet som är arbetslösa å sliter som djur för att få det att gå ihop en månad!
Sen att dom vill höja underhållet för ensamstående tycker ja är Super, det är fan på tiden att dom får lite mera pengar i plånboken, för vilket jobb gör dom inte?
Jag skulle inte vilja vara ensamstående i dagens samhälle, det skulle inte ens funka med det jobb jag har idag... Och det finns dom som har ett x antal barn och klarar allt själv...
Så, jag är för att dom ska få mera pengar, inte för att det gynnar mej, men det gynnar dom som behöver..

Så, på Söndag går min röst till Vänstern, sen kommer ja sitta framför tv:n å invänta resultatet, å jag kan nog medge att ja blir sur om Alliansen ska sitta fyra år till!!

Slutpratat om Politik, jag är fan inte insatt egentligen :)
Men man kan ju bli!
Natten har ialf gått fort å det är så skönt, ska nu fli undan å fika lite kaffe innan ja beger mej hemåt, en sväng in på Statoil å hämta ut paket :)
Sen hem, hem till min underbara säng, Sovgott!